Truściński Przemek "Trust"
Urodzony 15.12.1970 roku w Siedlcach. Prawdziwy nestor wśród młodych polskich komiksiarzy. Początki jego kariery sięgają, jak w przypadku większości rysowników, dzieciństwa. „Zaczęło się od tego, że kiedyś mama wywiozła mnie na wakacje do rodzinnego miasta, do Siedlec. Musiała mnie zostawić na miesiąc u babci. Ja oczywiście, jak to bachor, rozbeczałem się, jak ten głupi. Mama - nie wiadomo skąd wpadła jej ta myśl - poszła do kiosku i kupiła mi komiks. A był to Relax. Pamiętam do dziś ten numer, z świetną okładką Rosińskiego, kiedy Thorgal walczy z Neandertalami. Można powiedzieć, że ta ilustracja przyczyniła się do tego, że poszedłem bardzo podobna drogą. No i od tego mniej więcej się wszystko zaczęło” (wywiad z www.esensja.pl).
Mieszkał w Łodzi, gdzie chodził do Liceum Plastycznego. Tam spotkał innych komiksowych zapaleńców (Witold Domański, Piotr Kabulak, Tomasz Piorunowski, Tomek Tomaszewski) oraz przychylnie patrzące na tę formę ekspresji ciało pedagogiczne (szczególne zasługi ma tu pani profesor Rżanek, nauczycielka fizyki). W liceum powstała grupa „Ufo - ZENEK”, która przerodziła się później w „Studio Kontur”. Truściński ukończył Wydział Grafiki i Malarstwa łódzkiej ASP, gdzie szlifował swój warsztat.
Dzisiaj zajmuje się malarstwem, grafiką, ilustracją, komiksem i rzeźbą. Współpracuje z wieloma wydawnictwami i sieciowymi agencjami reklamowymi. Tworzy scenografie telewizyjne. Jest jednym z animatorów działalności środowiska twórców komiksów w Polsce. Jako członek „Studia Kontur” był jednym ze współorganizatorów festiwalów komiksu w Łodzi i Warszawie. Parokrotnie próbował też skupić wokół siebie innych twórców i stworzyć np. pisma, komiksowe magazyny internetowe, „spółdzielnie młodych komiksiarzy”. Wspólnie z Gosienieckim i Wojdą zaangażował się w stworzenie projektu „Legendy z miasta”. Redagował (ponownie z Wojdą i Jarosławem Składankiem) zbiór „Komiks kontra AIDS”.
Na łódzkich festiwalach był regularnie nagradzany od 1992. Zdobył Grand Prix Festiwalu Komiksu w Łodzi w 1993 roku, wyróżnienia w kategorii najlepsza praca w czerni i bieli, wyróżnienia w kategorii pomysł, nagrody publiczności, nagrody wydawnictw oraz nagrody plebiscytów KKK w latach 1997-99 oraz nagrody Euroconu 2000 dla najlepszego grafika. Wystawiał w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Toruniu, Bielsku-Białej, Poznaniu, Katowicach, Frankfurcie (Międzynarodowe Targi Książki), Paryżu, Angouleme (Międzynarodowy Festiwal Komiksu w 2000 i 2001 roku) i w chorwackiej Berijece. Publikował swoje komiksy oraz ilustracje m.in. w „Antologii Komiksu Polskiego”, „Czasie Komiksu”, Świecie Komiksu”, „AQQ”, „Komiks Forum”, „Talizmanie”, „Fenixie”, „Nowej Fantastyce”, „Magii i Mieczu”, „Bikeboardzie”, „Gazecie Wyborczej”, „Katastrofie”, „Machinie”, „Plastiku”, „Ślizgu”. Ostatni w pismach „Twist”, „Foyer”, „Twój Styl”. Jego prace reklamowały produkty takich firm jak Nescafe (postać Superhipernescafemena stworzona wspólnie z Rafłem Skarżyckim), POP (Pre-paid GSM), KRON, Pepsi, Algida, Delfy, Nestle.
Truściński operuje fantastyczną techniką, potrafi chyba narysować wszystko. W jego pracach widać plastyczne wykształcenie, co czasami odbija się, niestety, na komunikatywności komiksów. Niesłychana ekspresja i niepohamowana wyobraźnia tego twórcy sprawiają, że często rozmywa się narracja i fabuła. Co nie zmienia faktu, że wszystkie jego rysunki są niezwykle efektowne. Od kompozycji kadrów, przez wyrafinowaną kreskę, po wystylizowane liternictwo w dymkach. Kiedy udaje mu się połączyć technikę z przejrzystością opowiadania powstają rzeczy niesamowite (np. słynna „Bajka”). Rysuje słuchając muzyki i nazwy zespołów często pojawiają się w na drugim planie jego komiksów (podobnie robi Michał „Śledziu” Śledziński). Co ciekawe Truściński dopiero po wielu latach rysowania doczekał się autorskiego albumu (jeśli nie liczyć wypełnionych jego pracami numerów 2 i 7 „Komiksu Forum”). „Historia choroby” jest retrospektywnym zbiorem komiksów, które powstawały przez wiele lat.